lauantai 16. maaliskuuta 2013

Ecoballs, puhdasta pyykkiä ekologisemmin? Osa 2/2

Tervetuloa meidän Pyykkitupaan!



Kaksi konetta


Matonpesua varten suuri allas ja oikealla kuivausrumpu


Mun pyykkikassi, ja ecoBalls


Toinen kuivaushuoneista, molemmissa tehokas lämmittävä puhallin.

Siinä on ne tilat, missä pyykki pitäis saada pestyä. Muutomia kertoja on tuota matonpesuallastaki tullu käytettyä.. Manna ei vaan tykänny ajatuksesta, että vessassa on vihreä ruohoa muistuttava matto.. Ja voitte kuvitella mitä kävi. Minä hinkkasin sitä mattoa, ja liotin ja hinkkasin. Kuivatin ja yritin uudelleen. Sitten meni hermot, kissa pissas siihen, AGAIN. Matto on nyt hyvässä uudessa kodissa, mun vanhempien luona. =)


Eilinen pyykinpesukin oli ihan mielenkiintoinen. Ihan hyvä, että kirjoitan tästä nyt, koska eilen olin aika raivoissani! Laitoin pyykit koneeseen ja menin kämpille. Menin pesutuvalle uudelleen 10.15. Koska mun vuoro loppuu klo 11.00, kerkeisin  pestä vielä yhdet koneelliset sekalaisia kodin tekstiilejä. 

Pyykkituvalla ihmettelin, että miten koneet vielä pyörii, olihan siitä jo tarpeeksi aikaa(koneet pesee molemmat 40°C noin 35min) kun olin laittanut ne pyörimään.. 

Jotain boxereita siellä pyöri ja mun pyykit oli korissa vieressä. Voi  hitsin pimpulat. Joku herra Mättö on käynyt varaamassa seuravaan vuoron, ja vissiin luullut, että mulla oli jo pyykit finaalissa... Varauslistasta nimi, Mättö ja asunto A6. Sinne siis marssin. Rimpautin ovikelloa ja koputin. Suihkussa kuului olevan. Meni hetki ja suihkunraikas mies avasi oven. 

- Osatko lukea? Mulla on mun pyykkivuoro vielä kesken.  
-- Öö. sori, en mä hoksannu. 
- Mä tulin vaan sanomaan, että laitan vielä mun pyykkejä nuiden koneellisten jälkeen. 
- Ja voisit opetella katsomaan kelloa. 
-- sori.

Tyyppi oli hämillään ja mä olin raivoissani. Mulla ei ollu yhtään ylimäärästä aikaa, sillä mun pitäis lähtä vähän ennen kahtatoista töihin, jonne mut oli yhdeksän aikoihin soitettu..

Sain pyykit pestyä ja törmäsimpä nuori herra Mättöön vielä pyykkituvallaki. Pyyteli uudelleen anteeksi ja kysyin, onko sun nimi oikeesti Mättö, on vaan niin hauska nimi. xD
-----------


EcoBallseista vielä. Puhdasta pyykkiä tuli tälläkin kerralla. Nyt en huomannu pyyhkeissä mitään värieroja, ja lakanoistakin tuli aivan itsensä värisiä. Kuivattelin omat pyykkini kämpillä kuivaustelineessä ja isot lakanat ovien päällä. Koko kämpän tuoksu on raikas, ei haise millekään. Mukavaa. =)

Mukavaa lauantaita teille, mä tässä alan valmistautua toiseen varsin kummalliseen päivään halpakaupan kassalla. Normaalisti työskentelen siis kahvila-ravintolassa, joka on osa suurta ketjua. Vähän vilskettä tähän viikkoon. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti