torstai 28. helmikuuta 2013

Pinkki rusetti ja auringonpaiste

Eilen vietin vapaapäivää hartaudella. Kävin lenkillä ihanassa auringonpaisteessa. Oli suorastaan lämmintä. Kun aurinko lämmitti selkääni juostessani Länsiväylän pohjoispuolella Otsonlahdella, tuli hetkeksi toiveikas fiilis. Kesä on kohta. Ihanaa! B)









Mun pikkutaimet on kasvanu huimasti! Istutin nää aika lailla tasan kuukausi sitten, ihan omaksi huviksi. Meillä on olkkarin ikkunat etelään, joten koko kämppä on keväällä ja kesällä kuin kasvihuone, kukat kasvaa hyvin kun muistaa kastella. 



Laitoin sokeriherneelle(kuvassa oikealla) ja jättiauringonkukalle hätä tueksi neulepuikot, muita pitkiä puikkoja enää harvoin käytän. Oon rakastunu pyöröpuikkoihin. <3

Olin aamupäivän töissä ja mun olis pitäny jo eilen viettää iltaa ompelukoneen äärellä. Koirien peti tarvii uuden päällisen, itelle ompelen muutoman pussukan ja kauppakassin, ja voisin tehä jotain tilkkutöitä. 

Töiden jälkeen sain innostuksen ja tulin kotiin Eurokankaan kautta. "Käsityöpuuvillat 39€/kg" -lootasta kaivelin ihania tilkkukankaita uutta kauppakassia varten.  Tuli Mentalistin ja Nikitan aikana leikeltyä kankaat 7cm x 7cm tilkuiksi. Huomenna voisin vähän surruutella tilkkuja yhteen. 

Ostin kangasta myös pussukoita varten, sain jo yhen tehtyä, mutta siinä tuli pieni suunnitteluyvirhe... Huomenna aikaa ja kangasta(jota ostin onneksi 30cm) yrittää uuelleen.



Tripla-pipo eli vuorellinen kuviopipo on valmis. Kuviosta tulee aina hieman tiukempaa kuin normaalista sileästä neuleesta, joten meni sekin purkuun. Piti tehdä kirjoneule kokonaan uudelleen. Ostin uudet kokoa isommat pyöröpuikot ja sukkapuikot LankaDelistä ja hurautin menemään yhtenä iltana. Olin aika vireessä. :)

Reuna ei totellu ihan niin ku ajattelin, mutta muistin tuon nauhan mitä ostin Tigerista 1€/10m, nyt osa siitä pääsi hyötykäyttöön. :) Mun pipo- ja huivikori alkaa olla ihan täynnä.

4 neulottua pipoa alkaneena vuonna! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti